Nowa kampania społeczna #wiemcorobić ma na celu ochronę dzieci przed zagrożeniami w internecie


Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ogłasza rozpoczęcie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod hasłem #wiemcorobić, która koncentruje się na zwiększaniu świadomości dotyczącej zagrożeń online. Kampania ma na celu pomoc dzieciom, rodzicom oraz nauczycielom w skutecznej identyfikacji oraz przeciwdziałaniu niebezpieczeństwom związanym z korzystaniem z internetu. W ramach działań, które otrzymały wsparcie z różnych instytucji, organizatorzy planują przygotowanie materiałów edukacyjnych oraz ścieżek postępowania w sytuacjach zagrożenia. Wszyscy odbiorcy kampanii zostaną wyposażeni w narzędzia potrzebne do reagowania na niebezpieczeństwa.

Główne założenia kampanii #wiemcorobić koncentrują się na edukacji oraz praktycznym wsparciu dzieci oraz dorosłych w obliczu zagrożeń. Celem jest nie tylko wykształcenie zachowań ochronnych, ale także zmniejszenie stygmatyzacji ofiar zachowań przemocowych w sieci. Organizatorzy kładą nacisk na to, aby dzieci rozumiały, że mogą i powinny zgłaszać przypadki przemocy online, nie obawiając się reakcji dorosłych. Eksperci zaangażowani w kampanię podkreślają, jak ważna jest ochrona dzieci przed manipulacją oraz szantażem w środowisku cyfrowym.

Aby zrealizować cele kampanii, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci przygotuje wiele materiałów edukacyjnych, w tym wideo oraz informacje na temat postępowania w sytuacji zadarcia z tzw. groomerem czy szantażystą. Będzie to również wsparcie dla nauczycieli, którzy zyskają dostęp do specjalnych scenariuszy lekcji i narzędzi wspierających diagnozowanie zagrożeń wśród uczniów. Dodatkowe materiały i informacje będą ogłaszane na stronie internetowej kampanii oraz w mediach społecznościowych organizatora, co pozwoli na prowadzenie skutecznej edukacji społecznej i zapewnienie bezpieczeństwa najmłodszym użytkownikom internetu.

Źródło: Policja Ropczyce


Oceń: Nowa kampania społeczna #wiemcorobić ma na celu ochronę dzieci przed zagrożeniami w internecie

Średnia ocena:4.63 Liczba ocen:24


Zobacz Także